Joomla TemplatesWeb HostingWeb Hosting

Mrziběh hradem

Dne: 6.3. - 16.3.2013 (18.9. - 3.10.2083)

Akce rozložena do více dnů měla hravým způsobem přiblížit studentům postavu Helgy z Mrzimoru a další historické osobnosti. Během Mrziběhu se do celého questu neplánovaně připojil i fenomén Helgy, kdy Agranyel Stormgarde nějaké přítomné osobě změní ohoz na tématicky stylizovaný oděv. (Drbal o tom podkvakrát obraz na schodišti.) Oficiálně se vše podávalo jako zásah Helgy z Mrzimoru.

Významné předměty:

V Klubovně se poschovávalo několik předmětů souvisejících s Helgou a studenti je posléze hledali. Úspěšným nálezcům posléze Rosalie Maria Young udělala přednášku na téma "Proč právě tento předmět?" 

Plyšová motyčka: Symbol píle a pracovitosti Helgy, která k tomu vedla i své studenty. Díky tomu vzešlo z naší koleje tolik dobrých a kvalitních kouzelníků, kteří šíří učení jejich zakladatelky. (nálezce Morrigan L. Rowles )

Panenka, která může připomínat andílka: Symbol dobroty, řešila spory jak mezi studenty, tak mezi zakladateli. Snažila se vždy najít to nejlepší východisko z problémů. (nálezce Marie Claire Noel )

Knoflík pro štěstí: Symbolika je snad jasná. Helga věřila v jeho sílu. (nálezce Brooke Moore)

Pohled dvou žen: Symbol přátelství. Na obrázku je objímající se Rowena s Helgou, které už před založením byly přítelkyně. (nálezce Candy Snow)

Letecké brýle: Symbol cest, které Helga absolvovala. Pocházela z Německa, ale žila ve Walesu a samozřejmě se počítá i cesta do Bradavic. (nálezce Nathan Young)

Pohár Helgy: Symbol samotné zakladatelky. Údajně propojený se silou Bradavic. Předával se po generace v její rodině, do doby, než byl zničen. Nyní nám musí stačit jeho napodobeniny. (nálezce Terry E. Maltyne)

Architektura:

Během setkání v klubovně měli za úkol z přinesených materiálů sestavit obrazec či stavbu uvedenou na příloze. Šlo většinou o gotické motivy, ale i barokní kamna a podobně. Během tvorby byla krátká přednáška o gotice jako takové, kterou však přerušil zásah Nyel sbírající drby pro článek do Bradavičníku.

Chůdy a mňamky:

Cílem celé hry bylo dostat se na chůdách k stromu ověšenému ovocem, sladkostmi a několika specifickými obrázky. 

Obrázky a jejich vysvětlení:

erb Mrzimoru, Helga, kniha-kuchařka, kotlík nad ohněm, sušenky s konvicí, recept, skřítek 

Helga byla skvělá kuchařka
měla na starost mimo jiné i kuchyně
přivedla do kuchyně skřítky
vynikala v oboru kuchyňských kouzel
údajně dovedla studenty k tomu, že sami vařili a pak navzájem ochutnávali

Kvíz o osobnostech:

Předposlední zastávka proběhla opět v Klubovně, kde se studenti dozvěděli něco málo o Merlinovi a zakladatelích.

První úkon, který na ně čekal, bylo rozdělení se do skupinek po čtyřech. Po chvilce váhání se dali dohromady: Candy Snow, Sebastian A. Corrigan, Morrigan L. Rowles a Eadan B. Corrigan (zmijozel). Druhou skupinku tvořili: Emilia Script, Destiny Death, Allyson Wright a Marie Claire Noel.

Kvíz k nahlednutí zde.

Kouzelník, církev a bitva o fontánu aneb Iroskotská misie:

Bylo, nebylo, úderem 17:00 na nádvoří nikdo nebyl. Ale slunce svítilo a bylo krásně, a tak to nikdo nevzdával a nakonec jsme se sešli v celkem hojném počtu.

Úvodní úkol byl jasný - vydlabat z kůry koráb, s kterým posléze dobudeme svět, nebo alespoň fontánu. Ptáš se, milý deníčku, proč zrovna koráb? Inu, inspirace byla nalezena v jistém Irovi. Jmenoval se Columcille a byl to mnich. A tento mnich se rozhodl sednout na lodičku a pádlovat a pádlovat. Pak na jednom místě z lodě vylezl a založil klášter. Po něm se opičilo mnoho mužů a nejspíš i žen, čímž se po Anglii a Skotsku šířila vzdělanost a lidi konečně uměli psát.

I Bradavice jsou svým způsobem klášterem. Jak jsme si řekli, tak tu po klášterech máme mnoho odkazů. Nejenom co se architektury týče (tedy například nádvoří, které supluje rajskou zahradu), ale i uniformy, školní lavice, výuku, zvonění, společné snídaně, zákaz vycházek do okolí až do třetího ročníku, společné bydlení na kolejích, představené koleje a celkově hierarchii ve vedení. Dokonce i sloužení skřítků pochází z klášterů.

Ostatně, není se čemu divit. Helga spolu s Rowenou, za jejíž kolej byla na akci přítomna jedna studentka - Lena Habran, vyrůstaly jako malé v jednom klášteře, kde se i potkaly a uzavřely přátelství na život a na smrt. Bohužel se neví, jaký to byl klášter, a tak pokud někdo něco jednou objeví, bude děsně slavný.

Pak už nastal čas se rozhodnou, jakou církev bude kdo reprezentovat se svou lodí. Objevil se Kult uctívačů žlutých třešní, Služebníci moudrosti, Vyznavači banánů (nejen k jídlu) a Svatí dudlíci. V této formaci pak nastoupili do fontány a měli za úkol ji obeplout kolem dokola. Pohánět se mohli za pomoci foukání, popřípadě odstřelování molitanovými míčky. (Ty se hodily i na likvidaci konkurence.)

Po vleklém a dlouhém boji, kdy nakonec ve hře zůstaly jen Třešně a Moudrost, se do všeho vložil lehký drakkar šířící Lilismus na počest bývalé primusky Carmen a vše jednoznačně ovládl. Napomohlo tomu i obsazení fontány slečnou Stormgarde, která měla v rukou dort a nebála se ho použít jako úplatek. Lilismus tedy pevně zakořenil v srdcích všech poddaných, fontána byla úspěšně zaneřáděna a poslední soutěžící se do pokojů po velice nebezpečném úklidu rozešli zhruba kolem jedenácté. (Což neříkej nikomu z vedení.)

 

Diskuze na Mrzimorském fóru.

 
Forum
BCAA aminokyseliny pro nárůst svalů